Veel gestelde vragen

Wij hebben schade aan de woning, hoe deze te melden?

-Schade\storing dient u te melden via het contactformulier aan de technische commissie. Rechtstreeks telefonisch contact is helaas niet mogelijk. Huurders dienen voor een schade\storing contact op te nemen met Poort6!

Ik ben nieuwe bewoner hoe moet ik mij registreren?

Voor nieuwe bewoners is er binnenkort een document beschikbaar met relevante informatie over o.a. de aanmeldingsprocedure.

Wat te doen bij Ruit/Glasschade?

Bij Ruit-/Glasschade dient u geen reparatieverzoek in te dienen, maar contact op te nemen met het volgende telefoonnummer: Uniglas 0900-8996994 ovv polisnummer 701992776

Wij hebben ruitschade, hoe deze te melden?

-Ruitschade dient u niet te melden via een reparatieverzoek aan de technische commissie, maar dient u te melden via het volgende telefoonnummer: 0183-630 977 (Meerhuis) ovv polisnummer 701992776.

Wij gaan een dakkapel plaatsen, waar moeten we rekening mee houden?

-Voor het plaaten van een dakkapel dient u rekening te houden met de reglementen opgenomen in ons huishoudelijk reglement.

Is mijn (nieuw) geplaatste dakkapel meeverzekerd met de collectieve opstal-glasverzekering?

Wij adviseren u hier over contact op te nemen met onze verzekeraar, polis(nummer) is terug te vinden onder het hoofdstuk documenten.

Moet ik als bewoner een opstalverzekering afsluiten?

Als VVE ‘De Eendenplas’ hebben we een collectieve Opstalverzekering afgesloten. Dit houdt in dat alle bewoners die zijn aangesloten bij onze VVE, verzekerd zijn voor schade ten gevolge van o.a. brand, inbraak, storm, lekkage en blikseminslag.

Korte toelichting omtrent een opstalverzekering: Een opstalverzekering of woonhuisverzekering is een verzekering waarmee u schade aan uw huis kunt afdekken. Denk hierbij aan schade door brand, inbraak, storm en blikseminslag. Iedere eigenaar van een eigen woning doet er verstandig aan een opstalverzekering af te sluiten. Het huis is tenslotte voor de meeste mensen hun kostbaarste bezit. Op het moment dat u een hypotheek op het huis heeft of wenst, geldt vrijwel altijd dat een opstalverzekering verplicht gesteld wordt door de hypotheekinstelling. Het huis is immers het onderpand voor de hypotheek.

Zoals de naam al aangeeft, wordt bij een opstalverzekering eventuele schade aan de opstal gedekt. Onder de opstal wordt de woning zelf verstaan en alles wat niet zonder schade aan uw woning of aan die andere zaak van de woning kan worden verwijderd. Denk hierbij aan bijv. schuttingen, schuren, inbouwkasten, etc. Datgene wat wel verhuisbaar is behoort tot de inboedel.

LET OP: Wanneer bijv. een lekkende kraan in de badkamer voor lekkage heeft gezorgd, draait de bewoner zelf op voor de reparatie van de kraan, maar de gevolgschade (bijvoorbeeld het overschilderen van een plafond of een muur) valt onder de opstalverzekering.

Reparatieverzoeken huurders Poort 6

Bent u huurder bij Poort6 dan dient u reparatieverzoeken via Poort6 te melden. Poort 6 zorgt voor de verdere registratie hier van. Reparatieverzoeken door huurders rechtstreeks via de VVE worden niet in behandeling genomen.

VVE DE EENDENPLAS

Via deze website vindt u informatie en documenten terug rond de vereniging voor zowel bewoners als niet bewoners.

VVE DE EENDENPLAS te Gorinchem | Lidnummer VvE-belang : 02184V502

Let op huurders Poort 6!!

Bent u huurder bij Poort6 dan dient u reparatieverzoeken via Poort6 te melden. Poort 6 zorgt voor de verdere registratie hier van. Reparatieverzoeken door huurders rechtstreeks via de VVE worden niet in behandeling genomen.

Ruit-/Glasschade

Bij Ruit-/Glasschade dient u geen reparatieverzoek in te dienen, maar contact op te nemen met het volgende telefoonnummer: Uniglas 0900-8996994 ovv polisnummer 701992776